THEMA: Commercial Vehicle Guarantee (CVG) In Simbabwe
14 Sep 2018 15:25 #532641
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  • Dreamliner am 14 Sep 2018 15:25
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Hallo,

MarcS hatte in einem anderen Thread berichtet, dass in Beitbridge immer noch CVG berechnet wird. Eigentlich dachte ich, das wäre durch Klarstellungen der zuständigen Behörde ZIMRA abschließend geklärt, dass bei einem Temporary Import Permit (TIP) keine CVG zu bezahlen ist. Diese fällt nur bei einem Commercial Temporary Import Permit (CTIP) an.
Types of vehicles eligible for TIP

Passenger type motor vehicles commonly known as saloon cars or sedans and station wagons
Goods-carrying motor vehicles with a gross vehicle weight not exceeding 5 tonnes, such as pick-ups and double cabs
Passenger-carrying motor vehicles with a seating capacity not exceeding 15 people including the driver
Trailers and caravans pulled by the above vehicles

Please note that any other vehicles which do not fit the above descriptions, for example a passenger carrying vehicle with seating capacity exceeding 15 people, would require a Commercial Temporary Import Permit (CTIP) covered by a Commercial Vehicle Guarantee obtainable from a Zimbabwean registered clearing agent with the relevant bond.
www.zimra.co.zw/inde...ans-corner&Itemid=91

Da steht ausdrücklich, dass für Pickups/DoubleCabs ein TIP reicht und kein CTIP plus CVG benötigt wird. Weiter unten steht bezüglich notwendiger Dokumente für ein TIP noch:
Letter of authority from the registered owner if vehicle is not owned by the driver
Damit ist auch klar, dass diese Regelung nicht nur für den Fall gilt, dass man mit dem eigenen Fahrzeug unterwegs ist. Das für Rental cars eine Sonderregelung gilt, steht da auch nicht.

Anfänglich war nicht klar, wann die CVG anwendbar ist. Mit den Erklärungen von ZIMRA hielt ich das für geklärt. Weiß jemand, auf welcher Basis da immer noch CVG berechnet wird?

D.
Letzte Änderung: 14 Sep 2018 15:26 von Dreamliner.
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